World Radio Day 2017 is now LIVE!

Leave a comment

January 23, 2017 by OH6001SWL

World Radio Day 2017 is now LIVE!

UNESCO invites all radio stations and supporting organisations to register your events for  World Radio Day 2017, a chance to celebrate radio and how it helps shape our lives!

Our brand new website is now LIVE.  You can register for World Radio Day HERE to promote your World Radio Day event or broadcast on our map of activities.

World Radio Day 2017 Theme: “Radio is YOU!”

It’s all about audience participation and engagement – providing your listeners with a voice, not simply on-air, but in the policy and planning of your station.

You can take the World Radio Day Health Check Up challenge HERE.  In fact, if your radio station has audience engagement polices, a public editor or self review programmes, we want to hear from you! Send in your polices, programmes and ideas to Alison Meston, a.meston@unesco.org and we will share them with our World Radio Day community.

Three ways to be involved with World Radio Day 2017!

CELEBRATE WITH US

Join the hundreds of radio stations worldwide celebrating an event on or around World Radio Day.

Plan a special broadcast, or host an open day or public event. Get together with other stations for aWorld Radio Dayconcert and discussion forum. Post it on the events map on our website so everyone can find out about it.

SPREAD THE WORD

Tell your listeners, networks and partners about World Radio Day and why it’s important. Post to social media using #worldradioday.
Our new website will have all the sound clips, jingles, social media visuals and printable materials you need to help make this World Radio Day the biggest yet!

LISTEN TO YOUR LISTENERS

World Radio Day is a chance to check up on how you’re engaging your audience. Host a self-review programme, hold a listener forum, nominate an audience engagement officer, or create an audience participation policy- the choice is yours!

Encourage your colleagues to sign up to our new website  by passing on this email.

Partenaires de la Journée mondiale de la radio : Comment participer

L’UNESCO invite toutes les radios et autres organisations de médias à s’inscrire pour participer le 13 février prochain à la Journée mondiale de la radio (JMR) 2017, l’occasion de célébrer la radio et son impact sur notre vie !

Nous avons lancé notre nouveau site – inscrivez-vous pour enregistrer votre événement ou émission sur notre carte mondiale !

http://www.worldradioday.org/

Le thème de la Journée mondiale de la radio 2017 : « La radio, c’est VOUS ! »

Le thème 2017 concerne la participation et l’engagement du public : les différents moyens mis à disposition de vos auditeurs pour qu’ils fassent entendre leur voix dans la politique et la planification de votre station, et pas simplement à l’antenne.

Cliquez ICI pour faire le « Bilan de santé » de la Journée mondiale de la radio. Si vous avez déjà des politiques de participation du public, un médiateur ou une émission d’auto évaluation, n’hésitez pas à nous informer ! Contactez Alison Meston, a.meston@unesco.org pour que nous puissions les partager avec la communauté JMR.

www.worldradioday.org

CÉLÉBREZ AVEC NOUS

Joignez-vous aux centaines de radios à travers le monde qui organisent des événements pour la JMR.
Préparez une émission spéciale, ou accueillez vos auditeurs pour une journée portes ouvertes. Réunissez-vous avec d’autres radios pour un concert et un forum de discussion JMR. Publiez-le sur la carte des événements de notre site pour que tout le monde puisse s’informer.

FAITES PASSER LE MESSAGE

Parlez à vos auditeurs, réseaux et partenaires de la JMR et de son importance. Publiez des contenus sur vos réseaux sociaux en utilisant le hashtag #journéemondialedelaradio.

Vous trouverez sur notre nouveau site tous les clips audio, jingles, visuels destinés aux réseaux sociaux et documents prêts à imprimer nécessaires pour nous aider à faire de cette JMR la plus importante à ce jour.

ÉCOUTEZ VOS AUDITEURS

La JMR représente une opportunité de revoir la façon dont vous impliquez vos audiences. Diffusez une émission d’auto évaluation, organisez un forum d’auditeurs, nommez un responsable spécialisé dans l’engagement des auditeurs, ou bien élaborez une stratégie de participation du public.

Diffusez ce mail à vos collègues et encouragez-les à s’inscrire sur notre site !

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: